Szpital marki Hello Kitty

Hello Kitty to postać znana każdej małej dziewczynce. Jest to również japońska marka z wieloletnimi tradycjami. Rozkwit popularności to lata 70 XX wieku, kiedy w Japonii wielkim hitem były portfele z wizerunkiem słodkiego kotka. Wykorzystali to Amerykanie, którzy wykupili prawa do wykorzystania licencji w 1976 roku. Od tego czasu szał na Hello Kitty nie maleje, jest wręcz przeciwnie, uśmiechniętego kociaka można znaleźć już właściwie na wszystkim: zaczynając od piórników i niewielkich gadżetów dla kilkuletnich dziewczynek, kończąc nawet na toaletach utrzymanych w tej stylistyce. Hello Kitty to postać medialna: o przygodach kotki powstały seriale, gry komputerowe, pisze się o niej również książki. Od 2008 roku, Hello Kitty ma też szpital. Mieści się on w centrum Tajwanu i oferuje swoim pacjentom 30 łóżek . Już przy wejściu maluchy witani są przez ogromną statuetkę sympatycznego kotka, który ubrany jest w strój lekarski. By dostać się do kolorowej poczekalni, trzeba wsiąść do różowej windy Hello Kitty, a potem czeka nas już tylko wizyta w, również różowym, gabinecie lekarskim. Pomysłodawcą projektu jest sam ordynator oddziału dziecięcego, Tsai Tsung-chi, który na realizację swojej wizji wydał niebagatelną sumę 100 milionów dolarów. Pomysł zrealizowano z myślą o małych pacjentach, dla których pobyt w szpitalu jest wydarzeniem bardzo stresującym. Wprowadzenie motywów z radosnej bajki, ma na celu odciągnięcie ich uwagi od stresu oraz bólu. Sama intencja jest jak najbardziej słuszna, mi jednak przychodzi do głowy tylko stwierdzenie, że co za dużo to niezdrowo. A wy jak sądzicie?

Comments are closed.

Ostatnio dodane
  • Hiszpańskie wakacje
    Wyjazd wakacyjny za granicę jest marzeniem dla tysięcy Polaków. Niestety, nie każdy z obywateli naszego kraju może spełnić swoje marzenia i wybrać się na przykład na hiszpańskie wakacje. Turystyka w …
  • Turystyka żyje urlopami
    Branża turystyczna żyje bez wątpienia okresem urlopowym, który zaczyna się zazwyczaj w okresie letnim. To wtedy biura podróży cieszą się największą ilością klientów zamawiających usługi podróżnicze. Czas letni jest najlepszy …
  • Nasz bratni naród
    Węgrzy mają w Polsce bardzo dobrą opinię, o czym świadczy chociażby znane wszystkim przysłowie mówiące o przyjaźni tych dwóch narodów, występujące w obydwu ich językach. Mimo to, niewielu Polaków wciąż …
Strony